Καστόρειο - Ξεροβούνα

Ανάβαση από Αγιο Μάμα (470μ.) - Λουσίνα (1.141μ.) - κορυφή Ξεροβούνας  (1.426μ)

Πάρα πολύ ωραία διαδρομή όλη κάτω από τη σκιά των ελάτων και των πεύκων Απόσταση 8,2χιλ  .

Ώρες πορείας 4 (+3,5 επιστροφή).
Υψομ. διαφ.  956μ.  .(1.426μ.-470μ).
Σήμανση: πορτοκαλί κύκλος

Εκκίνηση από τις πηγές του Αγίου Μάμα. Πέρνουμε τον περιφερειακό δρόμο και μετά από 800μ περίπου μπαίνουμε αριστερά στο μονοπάτι όπου γρήγορα κερδίζουμε ύψος και φθάνουμε μετά από 850μ περίπου στη θέση Τίκλα (υψομ. 740μ) όπου έχουμε αεροπορική θέα προς το Καστόρειο, την κοιλάδα του Ευρώτα και τις κορυφές του Πάρνωνα. Συνεχίζουμε τη διαδρομή  μέσα σε ελατοσκέπαστο δάσος και μετά από 1,8 χλμ φθάνουμε σε δασικό δρόμο στη θέση Λάτα (υψομ 985μ)

(ολόκληρη η διαδρομή ενδείκνυται για όλο το χρόνο διότι είναι υπό σκιά σε δάσος κυρίως πεύκων, ελάτων, αγριοβαλανιδιών, καστανιών κλπ)

Εναλλακτικά προτείνονται δύο διαδρομές:

1η ΛΑΤΤΑ - ΛΟΥΣΙΝΑ (ΞΕΡΟΒΟΥΝΑ)

ΥΔ (1141-985) 156μ
Απόσταση 3χλμ περίπου
Ωρες 1.10΄

Εκκίνηση από τη θέση Λάττα υψομ. 985μ. στη μεγάλη στροφή με το καμάρι και τον ορειβατκό χάρτη.  Ακολουθούμε κατηφορική πορεία ανατολική στο βοηθητικό δασικό δρόμο και  τις πινακίδες στις διασταυρώσεις  και τη σηματοδότηση πορτοκαλί κύκλο, μετά από 0,6 χλμ περίπου στο δρόμο με τα πεύκα, τα έλατα και τις αιωνόβιες καστανιές, ανηφορίζουμε δεξιά στο μονοπάτι. Μετά από 1χλμ φθάνουμε στο εκκλησάκι της Παναγίας στη Μπρουσάγκα. Ακολουθώντας για  λίγο το δρόμο μπαίνουμε αριστερά πάλι στο μονοπάτι το οποίο μετά από 0,7 χλμ μας βγάζει στο δασικό δρόμο το οποίο ακολουθούμε αριστερά και μετά από άλλα 0,7 χλμ στη στροφή του οικισμού της Λουσίνας κάνουμε αριστερά και φθάνουμε σε 100μ περίπου στην πηγή της Λουσίνας, όπου υπάρχει χώρος αναψυχής και νερό.

2η: ΛΟΥΣΙΝΑ – ΞΕΡΟΒΟΥΝΑ

ΥΔ  285μ (1426-1141)
Απόσταση 2,5χλμ
Ωρες πορείας 1.15΄

Εκκίνηση από τον οικισμό της Λουσίνας όπου η Πηγή της Λουσίνας με πόσιμο νερό και χώρο αναψυχής. Ακολουθούμε το ελατοσκέπαστο μονοπάτι πορτοκαλί κύκλος και μετά από 10 λεπτά φθάνουμε στη διασταύρωση στη  θέση Σταυρούλης στο δασικό δρόμο. Ακουλουθούμε τις οδηγίες από τις πινακίδες και κάνουμε αριστερά στο προσκυνητάρι. Από εδώ αρχίζουμε ανάβαση για περίπου μισή ώρα μέσα σε ελατοδάσος και φθάνουμε στη πρώτη λάκκα σε αλπικό πεδίο. Συνεχίζουμε δεξιά ανοδικά και περνώντας πάνω από τη δεύτερη λάκκα με το εκκλησάκι του Αγιάννη σε 10 λεπτά περίπου φθάνουμε στο τριγωνομετρικό στην κορυφή 1426μ της Ξεροβούνας. (Καστόρειο Λουσίνα 9,5χλμ περίπου καλός δασικός δρόμος).